FAQ

Hur gör man en retur?
Paketera varan som den kom till dig (i originalkartong / väskpåse). Fyll i retursedeln och lägg den i paketet.
Klistra sedan på returfraktsedeln (den med klister) och lämna in paketet där du hämtade ut det.
En retur tar cirka 7-10 dagar att nå vårt lager, du kommer att få ett email med en bekräftelse så fort din retur har hanterats hos oss!
Kom ihåg att inte klistra något direkt på skokartongen eller väskans påse.

Hur spårar jag mitt paket?
Gå in på www.privpak.se och skriv ditt order-ID som referens där så kan du spåra paketet.
Är du medlem kan du gå in på dina sidor om du är medlem och spåra paketet där.

Hur kontaktar jag kundtjänst?
Du kan kontakta oss antingen via email eller telefon. Vi försöker att alltid svara på email inom 24 timmar under helgfria vardagar. Du når oss på mail via info@have2have.se.

Hur får jag min faktura?
Har du inte beställt en pappersfaktura kommer den så fort fakturan har skapats hos Klarna att anlända till din e-mailadress. Pappersfakturan anländer med post några dagar senare (den följer inte med paketet).

Jag vill delbetala min order, hur gör jag då?
Välj delbetalning när du lägger din order. Har du beställt med faktura och väljer att delbetala den efter det att beställningen är gjord, kan du kontakta Klarna i efterhand på telefonnummer 08 120 120 10 så hjälper de dig med att skapa ett delbetalningskonto.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Logga in på dina sidor och kontrollera att du angett din e-mailadress korrekt. Se också efter i skräpposten då den ibland hamnar där. Är du medlem kan du logga in på dina sidor och se din order där.

Hur vet jag att ni har mottagit min retur?
Du får ett email så fort din retur är hanterad och ett när ordern återbetalas.

Hur betalar jag returfrakten?
Har du valt Klarna faktura som betalningsalternativ justeras fakturan vid hanteringen av returen till endast returfrakten på 49 kronor. Vid kortbetalning dras de 49 kronorna av från det som ska återbetalas.

Jag vill reklamera en vara, hur gör man?
Garantin mor fabrikationsfel gäller under 3 år från köptillfället. Den gäller för fabrikationsfel men inte slitage. Har din vara gått sönder på grund av ett fabrikationsfel skickar du en bild på skadan till oss på info@have2have.se Glöm inte att ange ditt ordernummer. Det tar ca 3 dagar för oss att behandla din reklamation från det att du skickat dina bilder till oss. Om din reklamation är godkänd blir du ombedd att antingen skicka tillbaka produkten, slänga den eller låta laga den hos en lokal skomakare på vår bekostnad. Allt beroende på vilken typ av fel det är. Vi följer alltid branschpraxis vid bedömning av reklamationer.

Jag vill byta min vara, hur gör jag då?
Skicka tillbaka varan till oss som en retur och lägg sedan en ny order på det du vill byta till. Har du beställt med faktura kommer den första orderns faktura att justeras så att bara 49 kr i returfrakt återstår att betala. Vid kortbetalning återbetalas den första ordern (förutom 49 kronor i returfrakt).

Jag har fått en annan vara än den jag beställt, hur gör jag nu?
Kontakta oss via email info@have2have.se så löser vi det på bästa sätt, kom ihåg att ange ditt ordernummer.